Pozitívne pivné tácky

Pivné tácky, ktoré namiesto reklamy na obľúbený penivý mok budú štamgasov upozorňovať na nebezpečenstvo klimatických zmien a tiež poradia, ako sa správať šetrne k životnému prostrediu. Kuchárka pre rodičov a deti, ktorá ukazuje, prečo je lepšie kupovať zeleninu a ovocie od poľnohospodárov z blízkeho okolia alebo seminár pre budúcich majiteľov drevených domov. To sú všetko nápady tohtoročných advokátov klímy - mladých ľudí, ktorí sa stali súčasťou programu British Council na ochranu klímy.

Druhý ročník akcie Challenge Europe (Výzva pre Európu) prebieha v pätnástich krajinách Európskej únie. Šestnásť ľudí z Českej republiky vo veku 18-35 rokov pracujú spoločne, aby našli nové cesty, ako znížiť emisie skleníkových plynov alebo využili netradičným spôsobom existujúce metódy, ktoré už boli objavené. V každej národnej skupine budú široko zastúpené schopnosti, postoje a myšlienky rôznych profesií. V celej Európe sa na programe podieľa viac ako 200 mladých osobností, ktoré sa venujú 42 projektom.

"Niet divu, že sme skončili pri pive, veď sme v Českej republike," predstavila projekt Pozitívnych podpivníkov Magda Šimonová. Podľa nej síce väčšina ľudí počúva často o zmenách klímy a problémoch, ktoré predstavujú pre súčasný svet, nemajú však k tejto téme žiaden osobný vzťah . "Necítia sa tým nijako zaviazaní, ohrozenie životného prostredia neberú ako svoj problém," hovorí Šimonová. A práve to chce jej tím zmeniť. Podpivníky chce využiť ako miesto pre odkaz. Ten by mal byť jednoduchý, zrozumiteľný a mal by mať vtip. "Určite nechceme nikoho strašiť nejakou apokalypsou, ale naopak, chceme byť pozitívni," vysvetľuje Šimonová. Projekt je zatiaľ v štádiu nápadu, neexistujú ani grafické návrhy. Tím zháňa predovšetkým partnera, teda najlepšie pivovar, ktorý zoberie celý nápad za svoj. "Chceli by sme nájsť pivovar, ktorý sa s týmto postojom stotožní. Náklady by potom mohli byť veľmi nízke, "vysvetľuje Šimonová s tým, že pivovary tak či tak tlačia vlastné podpivníky. Navyše vďaka tomu by projekt nemal vytvárať žiadne ďalšie znečistenie.

Ďalší projekt Lilek (Baklažán) sa zameriava na lokálne potraviny. "Chceme predovšetkým rodičov s deťmi upozorniť na emisie, ktoré stoja za dovozom plodín z veľkej diaľky," vysvetľuje ďalšia advokátka klímy Barbora Pešková. Jej projekt sa zameral na Zelný trh v Brne, kde chcú advokáti zorganizovať akciu, ktorá nakupujúcim predstaví miestnych poľnohospodárov. " Chceli by sme ľuďom ponúknuť možnosť, ako sa zamyslieť nad tým, čo sa skrýva za paradajkou vypestovanou na Morave a čo je za paradajkou z Južnej Ameriky," pokračuje Pešková. Okrem toho by mala vzniknúť aj publikácia pre deti z prvého stupňa základných škôl a pre rodičov.

Tretí predstavený projekt sa zaoberá propagáciou dreva ako materiálu pre výstavbu domov. Podľa jeho organizátorov sú drevostavby v Českej republike stále niečo exotického. "O drevených domoch sa stále hovorí, že majú zlé izolačné vlastnosti alebo že sú nebezpečné, pretože ľahko zhoria," hovorí Ondřej Pavlík. Táto skupina advokátov klímy by preto rada zorganizovala seminár pre ľudí, ktorí sa rozhodujú o tom, aký si postavia dom . Tým by tiež rada ponúkla exkurziu do pasívnych domov z dreva a usporiadala súťaž, ktorej hlavnou cenou bude víkend strávený práve v dome postavenom z dreva.


Hugo Charvát
Zdroj: Ekolis.cz

 

Copyright © 2011 Svet českého piva.
Úvod  |  O nás  |  Naše pivá  |  Pivná kultúra  |  Média  |  Naše pivovary  |  Kontakty